Biblioteka Główna - Parametryzacja jednostek naukowych

Uniwersytet Szczeciński

2017-04-27

Prace około-parametryzacyjne zostały ukończone. W związku z tym:

  1. Odblokowaliśmy formularz zgłaszania publikacji. Będzie on funkcjonował do czasu uruchomienia nowej procedury rejestracji publikacji naukowych.
  2. Skupiamy się na jak najszybszym uruchomieniu synchronizacji publikacji z BOP (łącznie z ich automatyczną oceną)

 

2017-03-27

Przez ostatnie tygodnie praca była tak intensywna, że nie było czasu wpisywać tu aktualności. A przed momentem dostałem komunikat, że termin „ulega przedłużeniu do 21 kwietnia 2017 r.

2017-03-06 12:20

Byliśmy na dobrej drodze do przygotowania dziekanom list decyzyjnych (monografia czy rozdziały) 13.03.2017 i udostępnienia ankiety w tym samym tygodniu. A moduł sprawozdawczy znów „ześwirował”. Dla niektórych publikacji pokazuje blisko 10 wersji z różnych dni modyfikacji. No i nie da się nic z taką publikacją zrobić. Raport do OPI wysłany, dyrekcja i koordynator uczelniany poinformowani mailowo, a nam pozostaje pracować na bazie lokalnej w nadziei, że szybko poradzą sobie z tym problemem.

Rzecz tylko w tym, że wszystko, co zostało wysłane omyłkowo (np. recenzje i wszystkie publikacje nierecenzowane) trzeba usunąć ręcznie z modułu.

Dodatkowo edycja dzieł wybitnych (edycja bezpośrednio w module sprawozdawczym) sprawia problemy, gdyż system „gubi” np. informacje o afiliowaniu i zatrudnieniu, więc trzeba uważnie sprawdzać po zapisaniu i często edytować ponownie.

2017-03-06 17:45

Teraz komunikat brzmi: „W ciągu najbliższego tygodnia codziennie w godzinach 16:30 – 17:30 aplikacja będzie niedostępna w związku z archiwizacją danych.” Czyli nie będą tego robić rano.

2017-03-06 17:35

O szczegółach nie piszę, ale w planie na dzisiaj było pobranie ostatecznych danych z Publi, Jutro usuwanie z PBN-AR błędnie wysłanych publikacji (nierecenzowanych, abstraktów, itp.) a 2 kolejne dni to przenoszenie do Ankiety Jednostki danych oczywistych i ustalenie o co trzeba dopytać wydziały (decyzja monografie/rozdziały).

Niestety OPI znów wyłączyło PBN – „Systemy PBN i POL-index są chwilowo niedostępne. Trwa tworzenie kopii zapasowych zgromadzonych danych. „. Wcześniej obiecali, że będą to robić pomiędzy 4:30, a 5:30.

W takiej sytuacji może trzeba będzie znów trochę przesunąć planowane terminy, ehhh….

2017-03-02 rano

Nazwisk do weryfikacji z bazą osób PBN wyszło ostatecznie 100 więcej, aż tu nagle około południa OPI zablokowało dostęp tłumacząc się archiwizacją danych i obiecując, że utrudnienia mogą potrwać do godz. 13. O godz 15 komunikat był ciągle ten sam, a potem został zamieniony (do chwili obecnej) na

„W dniu 1 III 2017 r. oraz w nocy z 1 na 2 III strony systemów PBN i POL-index mogą być niedostępne. Trwają prace techniczne związane z archiwizacją publikacji z ostatniego okresu sprawozdawczego.”

Tak więc pracujemy lokalnie: uzupełnianie danych konferencji, liczenie wszystkich autorów/redaktorów (do tej pory tych danych nie gromadziliśmy) i inne zauważone drobiazgi.

2017-03-01 rano

Wczoraj uzupełniliśmy dane o ponad 100 danych konferencjach i zaktualizowaliśmy moduł sprawozdawczy. Na tę chwilę mamy nową informację skutkującą koniecznością weryfikacji ponad 160 osób dla których nie udało nam się do tej pory pozyskać PBN-ID. Archiwizacja zapowiadana na „ok. 1.03.2017” nie została jeszcze wykonana, więc z prób przesyłania do ankiety jednostki jeszcze nie zaczęliśmy. Pracujemy.

2017-02-23

  • Listy prac nierecenzowanych. Wczoraj przekazaliśmy na wydziały listy publikacji, co do których nie mamy danych, że przeszły procedurę recenzowania naukowego. Na listach nie ma recenzji, gdyż te ze swej natury są nierecenzowane. Prace nierecenzowane nie mogą być sprawozdawane i brać udziału w ewaluacji. Prace takie, które aktualnie znajdują się w module sprawozdawczym PBN, zostaną stamtąd usunięte.
  • Nowe wieści o ankiecie. Na stronie modułu sprawozdawczego zostało dzisiaj opublikowane nowe info dot. ankiety w aspekcie – baza PBN a POL-on.

2017-02-20

Wykonaliśmy pierwszy eksport do bazy produkcyjnej modułu sprawozdawczego. Nie jest on ostateczny. Mamy jeszcze kilkadziesiąt publikacji w kolejce zgłoszeń, sporo publikacji wymaga uzupełnienia szczegółowych danych konferencyjnych, a także należałoby policzyć wszystkich autorów i redaktorów w monografiach i rozdziałach.

Opublikowano podręcznik przenoszenia danych do ankiety jednostki. Będzie to można robić najwcześniej od początku marca, ale wynikła kwestia do przedyskutowania na szczeblu… wysokim.

2017-02-17 rano

Wczoraj rano wyłączyliśmy kolejkę zgłoszeń. Mamy z niej jeszcze do wpisania ok. 150 publikacji.

Równolegle pracujemy nad danymi o: konferencjach, open-access oraz rozszerzonymi informacjami o monografii dla rekordów, dla których posiadamy tylko wybrane rozdziały.

Od kilku dni w module sprawozdawczym nie jest dostępne wyszukiwanie po autorze, tytule oraz instytucji (te opcje dostępne były dla niezalogowanych). Komunikat informujący o tym jest teraz tylko na wercji demo – „Brak modułu danych do ankiety wynika z opóźnienia po naszej stronie, nie z braku uprawnień po Państwa stronie. Brak wyszukiwania po autorze i tytule jest tymczasowy, związany z optymalizacją wydajności.”

2017-02-12

Pierwszy eksport zawierający monografie i rozdziały. Dla Wydziału Humanistycznego został uwzględniony „dominujący obszar wiedzy” dla poszczególnych pracowników (podziękowania dla p. J. Stawiak za szybkie nadesłanie danych).

Nie ma jeszcze kompletu wymaganych danych o monografii, więc eksport będzie powtarzany.

2017-02-09 08:10

Trwa przygotowywanie monografii i rozdziałów. Ze względu na złożoność będą one wysyłane kilkukrotnie do systemu testowego…

2017-02-07

Do systemu testowego modułu sprawozdawczego zostały wyeksportowane artykuły z brakującego okresu oraz uaktualnienia. Okazuje się, że system jest bardziej restrykcyjny niż przy ostatnich działaniach, więc praca nad wysłaną partią będzie kontynuowana.

2017-02-01

Nastąpi 2-3 dniowe opóźnienie w planowanym eksporcie do modułu sprawozdawczego. Opóźnienie jest związane z oczekiwaniem na dane potrzebne do sprawniejszej „integracji autorów” oraz z chwilową niedyspozycją jednego z pracowników. Za opóźnienie przepraszamy.

2017-01-26

2017-01-25

Tutaj będą publikowane informacje związane z działaniami BG US w związku z parametryzacją jednostek naukowych 2017

 


Zobacz także:

Skontaktuj się z nami!
Informacje tel.:

(91) 444-24-05
sekretariat tel.:

(91) 444 23-61


ul. Tarczyńskiego 1, 70-387 Szczecin
e-mail: bg-info@usz.edu.pl, bg-sekretariat@usz.edu.pl

Godziny otwarcia Biblioteki

 

 

 

Oparte na Wordpress, stworzone przez ODSK BG US | Polityka plików cookie | Deklaracja dostępności